יום רביעי, 18 ביוני 2008

זה לא עוד סתם טירוף, זה Guild Wars

לקוח מהבלוג הישן שלי

אולי זה היה הסגנון משחק החדש שחיפשתי, אולי זה היה סתם כי כבר הייתי נואש, ואולי זה בכלל בגלל ההמלצה של חבר שלי והידיעה שיהיה לי תמיכה במשחק לאורך כל הדרך.
לא ברור לי מה הכניס אותי לעולם ה-GW (קיצור של Guild Wars) אבל מה שזה לא היה, הוא כבר לא יוכל לעזור לי לצאת.

קשה לי לתאר את הדעה הקדומה שלי על GW, ז"א כמה שקשה להאמין אבל להרבה מאוד ילדים יש דעה קדומה על המשחק, ות'אמת גם לי הייתה.
בזמנו חשבתי שרמה 20 זה קצת, שאין ממש מה לעשות במשחק ושהגרפיקה גרועה.
אז קודם כל המשחק בכלל לא הולך על פי רמה, המשחק מונחה על פי עלילה ומשימות, הרמה היא סתם דרך להיכנס לתוך עולם המשחק לאט ובזהירות.
דבר נוסך הוא שבמשחק לא מפסיק להיות מה לעשות, גם אחרי שסיימתי את כל המשימות יש לי עוד מטרות ודברים שאני רוצה להספיק..
הגרפיקה, כמה טעיתי לגביה, אולי זו אחת הגרפיקות הטובות ביותר שראיתי עד כה (כמובן אני לא מדבר על מי שעשה גרפיקה של הדרישות הנמוכות).

הקמפיינים וההרחבות
למשחק יש סה"כ 3 קמפיינים, ז"א שכל אחד ממשחקי GW הנוכחיים יכול לעמוד בפני עצמו ואינו דורש את הראשון.

Guild Wars (ע"פ השם המופיע בחנות) - הוא המשחק הראשון וזה שנתן לכל הסדרה את שמה.
אולי ההתחלה בו קצת לא ברורה יחסית לאחרים אבל 2 החוברות של ההוראות בעת קניית המשחק בהחלט מפצות על הנזק הזה.
בעלילה הכללית הצ'אר (אחד העמים במשחק, הם האויבים) נכנסים למלחמה עם בני האדם והורסים את אסקלון, האזור בו בני האדם חיים.
לאחר שנתיים מאז המעשה הנתעב אתם יוצאים למסע לקאיירה, במהלכו אתם מגלים פרטים חדשים ויוצאים לעצור את הרוע.
*כותר זה הינו נחשב הארוך ביותר מבין השלושה.

Guild Wars Faction - מדובר על הכותר השני בסדרה המצליחה.
בכללי מסופר על 2 כנופיות בשם קורזיק ולוקסון, ועל המלחמה ביניהם, בהתחלה זה לא יהיה ממש ברור אבל אחרי זה ניתן להבין ממש מה מתרחש.
בכל מקרה זה לא המרכז בלבד, בגלל שרוח מרושעת חוזרת לעולם ומנסה לכבוש אותו, ופה מפסיקה המלחמה וכולם יוצאים ביחד כדי לחסל את הרוח המרושעת הנקראת שירו.
*כותר זה נחשב הקצר ביותר.

Guild Wars Nightfall - הכותר השלישי והקמפיין האחרון שיצא למשחק (פרטים בהמשך).
כאן העלילה בהתחלה גם לא ברורה, נכנסים למלחמה ועדין לא רואים מה הולך, כאשר לאט לאט מגלים כי האל הרשע אבדון מנסה לחזור לעולם ולהשתלט עליו, וכעת המשימה שלכם היא לעצור אותו.
במהלך העלילה יש בגידות (ולא מעט), יש סיפורי צד ויש המון פרטים קטנים.
האם תספיקו לעצור את האל הרשע או שהוא יצליח לכבוש את העולם האנושי?
*כותר זה נחשב לקשה מבין השלושה.

ולקראת סוף הקיץ תשתחרר ההרחבה הראשונה של המשחק (דורשת את 1 מהקמפיינים), ותיהיה גם האחרונה.

Guild Wars Eye of the North - בהרחבה הראשונה והאחרונה של המשחק נחזור למלחמה הראשונה בין האדם לצ'אר.
כאשר יש רעידת אדמה מתגלות מנהרות חדשות ועמים חדשים.
אתם תכנסו לעבר מלחמה המתרחשת מתחת לפני האדמה ותצטרכו להביס את השאמאן הרשע של הצ'אר.
ההרחבה הזו היא הכנה לקראת Guild Wars 2...

Guild Wars 2
לחברה Area.net, יוצרת המשחק, נמאס לבנות שכבות על שכבות של המשחק, והיא מתכננת את GW2, שלטענתה יהיה אחד מהמשחקים הגדולים ביותר בכל הזמנים.
נוכל לבחור 1 מארבעה עמים, ולצאת לעבר עולם גדול ורחב.
עדין לא ברור מה בדיוק הולך להיות, אבל זה כבר נשמע מעולה.

המקצועות במשחק
הארה: כל מקצוע ניתן לבחור כעבודה ראשונה או כעבודה שנייה, ולכל מקצוע יש תכונה שרק כעבודה ראשונה ניתן להשתמש בה.
לכל עבודה יש סקילים (אנגלית: skills | תרגום: יכולות) השייכים רק לה (ויש סקילים השייכים לכל המקצועות).

Warrior (או בקיצור W) - זהו הלוחם של המשחק, וכמו בכל משחק הוא זה שתוקף מקרוב וסופג את הנזק הרציני.
בעזרת הקסמים שלו, השריון שלו והיכולות שלו לשמור על חיים הוא גם מצליח להישאר בחיים אחרי כל ההתקפות שספג.
ל-W יש אפשרות לשימוש בחרב, בגרזן או בפטיש, כאשר כל אחד מנשקים אלו מלווה בסקילים אחרים.

Monk (או בקיצור M / Mo) - זהו לא אחר מאשר המרפא של הקבוצה, כאשר הוא יכול לבחור אם הוא רוצה להיות זה שמעלה את החיים או זה שעושה קסמי הגנה.
Mo זה אחד המקצועות המקצועות היותר מבוקשים במשחק, ובדר"כ יוצאים לקרבות עם 2 Mo בקבוצה.

Elementalist (או בקיצור E / Ele) - הקוסם של הקבוצה, כמו בכל משחק הוא עושה את הקסמים החזקים ותוקף לרחוק, בעל הגנה נמוכה יחסית אבל קסמים שיכולים לפצות על כך.
הוא בוחר אחד מ-4 האלמנטים האפשריים ושומר על כוח הקסם שלו בעזרת היכולת שיש רק לעבודה ראשונה איתו.
בנוסף הסקילים שלו יכולים לגרום לעיוורון או לעלות את ההגנה בצורה ניקרת (תלוי באלמנט).

Necromancer (או בקיצור N) - המכשף של הקבוצה, משתמש בקסמים אפלים על מנת ליצור נזק אצל התוקף.
הסקילים שלו יכולים להיות מטרד רציני לפעמים, אם זה לבטל קסם מרפא אצל היריב או שזה להוריד את החיים של היריב בקצב.
בנוסף ניתן ליצור מפלצות מיצורים מתים, שיכולות לתקוף בקצב מהיר ולספוג את הנזק במקום הקבוצה.

Ranger (או בקיצור R) - כשמו כן הוא, הקשת משתמש בקשת ויכול לתקוף מהטווח הרחוק ביותר, בנוסף בעזרת סוג סקילים מסוים הוא יכול לבטל לאויבים סקילים נטענים וכך למנוע ממנו להשתמש בקסם.
בנוסף אחת התכונות הרצויות שלו היא היכולת לתפוס חייה ולאמן אותו, או היכולת שלו "לשרוד" במהלך הקרב, בעזרת סוג יכולות.

Mesmer (או בקיצור Me) - הוא קוסם מרושע של הקבוצה, שיכול לגרום נזק אדיר ליריב ולשתק קסמים שלו.
קודם כל הסקילים שלו נטענים הכי מהר (רק כאשר הוא בעבודה ראשונה), בנוסף הוא יכול לחסום קסם של היריב ובכך לחסום נזק עצום או לבטל קסם מרפא.
עוד תכונה חשובה היא היכולת להוריד מהנה ואדרנלין, דבר שיכול לעשות נזק אדיר לקסמים והיכולות של שאר המקצועות.

מקצועות שיש רק ב-GWF (ניתן ליצור אותן רק בגרסה זו):
Assassin (או בקיצור A) - הנינג'ה של המשחק, המקצוע בעל מהירות התקפה גבוהה ביותר, ואני חייב לציין שהמהירות הזו מאפשרת לפגום במתקפות של האוייב.
בנוסף שליטה באומנות הצל או באומנות המוות מאפשרת התקפות יותר טובות ומהירות.
בנוסף כעבודה ראשונה הוא מאפשר נזק קריטי, ואסור לשכוח שהוא תוקף מקרוב.

Ritualist (או בקיצור Rt) - קשה לי לתאר אותו בתור Mo אבל קשה גם שלא.
אחת התכונות החזקות יותר שלו הוא יצירת רוחות בעלות תכונות שונות, לדוגמה רוח שמרפא או רוח שתוקפת וגורמת לעיוורון היריב.
בנוסף הוא בעל סקילים המאפשרים לחזק את שאר הקבוצה ולהועיל בקרב גם כאשר הוא הוא לא יכול להפציץ ברוחות.
וכאשר מגיעים לשטח קטן במלחמה, טוב, פה הוא יכול להפציץ ברוחות ולהראות לכם איך נלחמים באמת..

מקצועות שיש רק ב-GWN (ניתן ליצור אותן רק בגרסה זו):
Dervish (או בקיצור D) - הלוחמים החדשים, תוקפים מקרוב ובעלי הגנה סבירה אבל בעלי יכולת להתגבר עליה.
הם מאופיינים בשימוש בקסמי האלים.
אחת היכולות המיוחדות שלהם (כעבודה ראשונה) היא הפיכה לצורה של אל, ובכך לקבל תכונה של אותו האל.
בנוסף הנשק שלהם מאפשר להם להתקיף את כל העומד סביבם, דבר שיכול לעזור במקרה של המון מפלצות.

Paragon (או בקיצור P) - בדר"כ בקבוצה תפקידם הוא כתפקיד Mo שלישי (לא חובה אבל תמיד רצויים).
הקסמים שלהם משפיעים על שאר חברי הקבוצה ומאפשרים להעלות את ההגנה או בתנאים מסוימים לספק הגנה מעולה על הקבוצה מפני מתקפות שונות.
יכולת ההנהגה שלהם מתבטאת בקרב כאשר הם מפעילים קסמים שתומכים בשאר הקבוצה ועוזרים לשרוד, ובנוסף סקילי ההתקפה של ה-P מאפשרים להפעיל נכויות שונות זמניות על היריב.

סקילים, בילדים וצורות משחק
לכל מקצוע כראשוני או כמשני יש סקילים, הסקילים האלו יאפשרו לתקוף יריב, לרפאות את חברי הקבוצה, ליצור מפלצות ועוד...
בסקיל באר יש מקום ל-8 סקילים, שכאשר הסקילים המונחים בבאר נקראים ביחד "בילד" (אנגלית: Build | תרגום: בנייה).
אחת התכונות של בילד היא שכל יכולת משפיעה על אחרת, ובכך יוצרים רצף של יכולות שביחד מאפשרות ביצוע דברים באופן חזק ומדוייק.
סקילים שונים יבצעו פעולות שונות, אך מכיוון שאני מסקר ולא נותן מדריך אני לא העמיק ואחלק את סוג הסקילים ל-2:
1. סקילים רגילים - סקילים שניתן לקבל בקווסטים (אנגלית: Quests | תרגום: משימות [תרגום גרוע]) או לחלופין לקנות ממוכר הסקילים.
2. סקילים אליט (Elite) - סקילים שבעזרת שימוש בסקיל (הניתן לרכוש בחנות) הנקרא "Signet of Capture" ניתן ללכוד מבוסים מתים.

Never Fight Alone
המשפט המפורסם של הכותר השלישי בסדרה המצליחה (GWN), וזהו המשפט שהכי תומך בנושא הפרק.
פארטי (Party) זו קבוצה של ילדים / בוטים שמתאספים ביחד ויכולים לשחק ביחד בעולם המשחק ולהתחלק בנקודות ניסיון ובכסף.
את הפארטי ניתן לערוך רק בערים עצמם וזאת כיוון שמחוץ לעיר אינכם רואים שחקנים שאינם איתכם בפארטי (זאת כדי למנוע גניבת הריגות או עומס על המחשב).
לפארטי מצטרפים כמה גורמים:
1. שחקנים אחרים - בתוך העיר ניתן להוסיף שחקנים אמיתיים, האפשרות העדיפה והכי רצויה במשחק ברוב המקרים.
אנשים אמיתיים ז"א שחקנים אחרים שיכולים להיות ממקומות שונים בעולם, וביחד ניתן לשחק בעולם הרחב ולעשות משימות דומות וכדומה.
2. בוטים - בתוך העיר במקום שחקן אמיתי ניתן להשתמש בפתרון האידיאלי למצב של חיפוש שחקנים וזה לקחת איתך למסע בוטים.
הסוג הראשון של הבוטים הוא Henchman, דמות שהשליטה בה מוגבלת כמעט לחלוטין והסקילים והציוד נקבע על ידי החברה.
הסוג השני הוא Heroes, הסוג המועדף יותר של בוטים ועליהם השחקן שולט, בוחר את הבילד בו ישתמשו ואת הנשקים.
*לעיתים מצטרפים לאחר היציאה מהעיר בוטים נוספים.

משימות וקווסטים
אולי זה החלק החשוב יותר של המשחק, שכל הזמן אומרים שממשיכים אותו אחרי רמה 20 אבל לא מספרים הרבה..
מאחוריי המשחק Guild Wars עומדת עלילה, אבל עלילה רצינית ונגלת לעין.
בעזרת משימות ניתן להגיע למקומות חדשים ומתקדמים יותר במשחק, המאפשרים השגה של חפצים טובים יותר, סקילים טובים יותר וכדומה.
על ידי ערים מוגדרות מראש וביצוע הקווסטים המתאימים לפני ניתן להיכנס למשימה, מפה עם נתונים מסוימים אשר נמצאים רק במצב המשימה וצריך לבצע את מה שנאמר בסרטון או כתוב לוג הקווסטים (מקום שכתובים הפרטים על הקווסטים).

בנוסף בין המשימות ואחריהן ואפילו בלי קשר אליהן נמצאים קווסטים, משימות יותר קטנות שמאפשרות להשיג דברים שונים ומטרות שונות, לדוגמה השגת כסף, נקודות ניסיון וכדומה.

סוגי משחק
בדר"כ מחלקים את המשחק ל-2 סגנונות עיקריים:
1. PVE - בחלק זה השחקן נלחם נגד מפלצות ועושה את המשימות, בחלק זה ההדגשה היא על מלחמה בין הדמויות למפלצות והתקדמות בעלילה של אותו משחק.
2. PVP - אחת מהתכונות המפורסמות של המשחק, ה-PVP במשחק ברמה מאוד גבוהה וניתן אפילו לפתוח דמות ל-PVP בלבד. בסגנון זה של המשחק השחקנים נלחמים נגד שחקנים אחרים.

*חלק זה היה בלי העמקה ואני לא רוצה להיכנס לפרטים המיותרים.

קלאנים
קלאנים (או כפי שמופיע במשחק: Guild - גילדה) הוא התאספות של קבוצת אנשים.
בכל קלאן יש את פותח הקלאן, את המנהלים בקלאן ואת החברים הרגילים...
לכל קלאן יש מקום מפגש הנקרא Guild Hall, שמה הקלאן יכול לקבוע אירועים וכדומה.
אחת התכונות של הקלאן היא הצורך שלו ב-GWF ובקרבות ה-GVG (אנגלית: Guild vs Guild).
בנוסף בדר"כ האנשים בקלאן עוזרים לאחד השני להתקדם במשחק, להשיג כסף וכדומה..

סיום וסיכום
אם חושבים על זה עדין לא ברור לי מה הכניס אותי למשחק, או מה יצליח להוציא אותי ממנו, בכל אופן בשורה התחתונה, לא סיפרתי כמעט כלום ממה שיש ב-GW, מדובר על משחק גדול ומורכב, בעל עלילה ותכנים רבים.
הגרפיקה שלו ותכונות רבות נוספות מוסיפות למשחק המורכב ובהחלט מעלות אותו את הסולם אותו הוא כבר עלה.
מדובר על משחק מתוכנן ומחושב מראש, שצריך אנציקלופדיה רק בשביל עצמו (וזה לא שאין).
אני מקווה שלחלקכם יצאו הדעות הקדומות ושחלקכם גם ירכשו את המשחק ויצטרפו למעגל הגדול מאוד של שחקנים.

אולי יבוא יום שבוא אני אכתוב עוד על המשחק, בכל זאת לא חסר, אבל אני חושב שהעמקתי יותר ממה שרציתי, ושהעברתי מסר לכולם... או לפחות סיפרתי מה עומד מאחורי המשחק הגדול, אם לא הענק, הנקרא Guild Wars.

עד הפוסט הבא, איתי.