יום רביעי, 18 ביוני 2008

הבלוג החדש - Firefox3

בלוג חדש, הידד.

אולי בלוג שלא יתקע כל פעולה שאני מנסה לעשות, שלא ירד מאתיים שורות כשאני לוחץ על אנטר ושיתן לי תצוגה נוחה של התוכן שאני כותב הוא מה שהייתי צריך בשביל לחזור לכתיבת הבלוגים.
כבר עכשיו ניתן לצפות בפוסטים שנכתבו בבלוג הקודם שלי (לא ניתן להגיב לפוסטים אלו).

אז בלוג חדש, התחלה חדשה בכתיבת בלוגים והרבה תקווה לתוכן מעניין ועידכון יותר קבוע.

אם כבר אני כותב פוסט, אז למה לא לציין את ה-Firefox החדש שבזמן כתיבת הבלוג ממשיך לצבור הורדות (לא עוקב אחרי השיא).
הדפדפן החדש (דפדפן בגרסתו השלישית) יותר מהיר מהקודם באופן ניכר, מתרגם דפים בצורה יותר טובה (מצאתי כמה באגים בקידוד שלי שלא יכלתי לראות לפני כן), ומאפשר שלל חידושים (אולי עוד סיבה לפתיחת הבלוג והתחלה חדשה).
מלבד כמה באגים שמצאתי לא ראיתי משהו שבאמת הציק לי בזמן הגלישה, והדפדפן לא קרס אפלו פעם אחת מאז שהתחלתי להשתמש בו (ותאמינו לי, ניסיתי).
אני חייב להמליץ עליו בחום.

מאחל המשך גלישה מהנה.

14 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שים לב - ניתן להתקין על בלוגר תבניות עבריות. אני לא זוכר בדיוק איך זה עובד, אבל ייתכן שבעת העברת הממשק לעברית מתווספות תבניות תואמות לאתר.

Itay Alon אמר/ה...

נכחת בדיוק בבדיקה של התבניות השונות, מסתבר שאין לי גישה לשנות ולעשות על רוחי בבלוג ובקודו כמו שחשבתי שאפשר (מה שיוצר מצב אירוני של בלוג שמדבר על תקינות אתרים אבל לא עומד בהן).

בכל אופן תודה על ההמלצה.

Tomer Cohen אמר/ה...

חוששני שאתה טועה. ניסית לשנות את קוד התבנית?

Itay Alon אמר/ה...

ניסיתי להתעסק עם התבניות של הקוד ולראות כמה הוא גמיש, וזה מה שיצר את הבעיה שגרמה לך לראות את הבלוג לא מיושר לימין כמו שעכשיו הוא.

יש הגבלות נוראיות בנוגע לגמישות של הקוד פה ולכמה אני יכול לשנות, דוגמה לכך היא שבאתר מופיע iframe, דבר שאני בחיים לא נותן שיופיע אצלי באתר, ואותה מסגרת גוררת אחריה המון שגיאות קוד (היא לא תקנית).

בדקתי גם כמה שליטה יש לי על מבנה הפוסטים, מתברר שגם שם אני לא יכול לעשות כל העולה על רוחי.

הרבה מהקוד בבלוג מוגבל, וחבל שכך, אם היה לי גישה להכל יכולתי בלי הרבה מאמץ לסדר עיצוב במיוחד לבלוג.

בכל אופן זה לא מה שהולך לשבור אותי:)

אנונימי אמר/ה...

קשה לי להאמין שגוגל יסכימו שיהיה קוד לא תקין באתר שלהם, אבל זו דעתי.

בכל מקרה, אם אתה רוצה גמישות מקסימלית, למה שלא תוציא את הבלוג שלך מבלוגר ותהפוך אותו לעצמאי? זה לא עסק יקר ויתן לך גמישות מקסימלית בלי להיות חייב דבר לאף־אחד.

Itay Alon אמר/ה...

אתה מדבר על לבנות בלוג משל עצמי?
או שאתה מדבר על לקחת בלוג מסוג אחר מוכן ולשלוט בו על המבנה?

ומה שנוח לי בבלוג בגוגל זה שהם דיי חשבו על הרבה דברים שלא הייתי חושב לבד, כנראה שהזמן והניסיון בהחלט עשו בבלוגים את שלהם.

אנונימי אמר/ה...

אני לא מסכים איתך. הפלטפורמה של גוגל מוגבלת יותר מאשר פלטפורמה עצמאית בה אתה יכול לעשות כרצונך ולשנות כל רכיב בממשק. לי, למשל, מאד מפריע שממשק התגובות דורש ממני לעבור לדף אחר, ובכך לאבד את הפוסט.

אני משתמש ב־Wordpress. מדובר במערכת אמינה, מהירה ומצליחה, שמאפשרת לי שליטה מלאה על כל רכיב בתוכן האתר.

Itay Alon אמר/ה...

אכן הקטע עם מעבר לעמוד אחר בשביל להגיב נראה לי מיותר.

אני חושב שכרגע אני אשאר עם הבלוג הזה ובעתיד אחרי שאני אסיים כמה פרוייקטים עליהם אני עובד אני אצור לי בלוג משל עצמי (גם עם AJAX וכל מיני שטויות שמקלות על המשתמשים שגולשים בו).

נראה שיש לי עבודה לפני =]

אנונימי אמר/ה...

חבל על הזמן שלך. וורדפרס זו מערכת מעולה, ובמחצית השעה אתה יכול להתאים אותה בול לצרכיך, כולל ייבוא פוסטים מבלוגר.

Itay Alon אמר/ה...

זו מערכת שאני יכול להתקין על כל שרת או שזה אתר מסויים שדרכו מתנהל הכל?

אנונימי אמר/ה...

וורדפרס זו מערכת PHP בקוד פתוח שאתה יכול להתקין על כל שרת, וגם מערכת שמאפשרת איחסון בלוגים על שרת מרכזי בדומה לבלוגר.

http://wordpress.org - האתר של המערכת עצמה. ניתן להוריד משם את המערכת ולהתקינה על שרת משלך.
http://wph.co.il - גירסה עברית של המערכת ושל הקהילה הישראלים שסביב המערכת. קיימות עשרות אם לא מאות ערכות נושא שהותאמו לעברית ויחסכו לך את הצורך בהתאמה עצמאית של תבנית.

http://wordpress.com, http://blogli.co.il - שרתי איחסון ציבוריים מבוססי וורדפרס. בשניהם קיימת מידה מסויימת של תאימות עם כתיבת תוכן עברי, אבל קח בחשבון שאת בלוגלי מנהלים ישראלים מאד נחמדים שישמחו לסייע לך בכל בעיה ושאלה שתתעורר.


הבלוג שלי משתמש בוורדפרס. אתה מוזמן להביט בו.

Itay Alon אמר/ה...

אוי, עכשיו שציינת את blogli.co.il קישרתי בין הדברים, היה לי שמה חשבון וסגרתי אותו עקב כך שכל פעם שרציתי לעשות משהו הכל היה כל כך איטי ולא היה נוח להשתמש בממשק עקב האיטיות, זאת הסיבה שהעברתי את הפוסטים העיקריים לבלוג הנוכחי וסגרתי את הבלוג שמה, המהירות פשוט שיגעה אותי.

wordpress.com אני לא מכיר את השירות והמהירות שמה, אבל אם תשפך קצת אור על העניין אני אשמח.

אנונימי אמר/ה...

אכן הייתה תקופה מסויימת לפני מספר חודשים שבלוגלי היה איטי יחסית, אבל לאחרונה שדרגו את השרת והוא עובד בצורה סבירה. wordpress.com הוא בדיוק אותו הדבר, רק יושב ומנוהל על־ידי אנשים בניכר.

אם אתה מעוניין במשהו פרטי משלך כפי שציינת קודם, ייתכן ותעדיף להתקין את המערכת על שרת משלך. הדרישות שלה מינימליות, והנוחות מעולה.

Itay Alon אמר/ה...

ניסיתי לפתוח שוב בלוג בבלוגלי ובעזרת הייבוא להעביר את כל הפוסטים לשם, אך בחוסר הצלחה.
זה לא הצליח לקרוא את ה-RSS שנתתי לו (אמר שהצליח אבל לא הראה כל שינוי באתר) ולא הצליח להתחבר לבלוג הזה בטענה שהשם משתמש לא נכון.

בכל מקרה הבלוג הנוכחי כרגע מתאים לי, ואם בעתיד אני ארצה להחליף בלוג אני אשקול את מה שהצעת.