יום רביעי, 18 ביוני 2008

המסע אל לינוקס

לקוח מהבלוג הישן שלי

אני חייב להגיד שלקום יום אחד ולהחליט "זהו אני עובר ללינוקס" היה אחד הדברים הקלים שאמרתי לעצמי, באותו רגע לא דמיינתי כיצד מעבר מערכת הפעלה (אליה הורגלת מילדות) עלול להיות כה מסבך ומתסכל.
חפרתי קצת באינטרנט עד שמצאתי את אובונטו, אחד המערכות המומלצות למתחילים בלינוקס.
לאחר הרבה הבטחות של מעבר קל החלטתי לנסות ולהוריד אובונטו..





בתחילה הורדתי סתם לינק, כמובן שזה בלי לדעת שהוא בכלל לא יתאים למערכת שלי...
לאחר מכן חבר שנחלץ לעזרה מצא לי לינק שמתאים למערכת, רק בלי לעדכן אותי שהלינק הוא מלפני שנה.
אני חייב להגיד שלפני שנה המצב של לינוקס היה עגום לחלוטין, אני לא מצליח להבין איך אנשים הצליחו להיקשר למערכת שמתקשה לקודד טקסט בעברית כמו שצריך.
בכל מקרה המסע נמשך, לאחר יציאת אובונטו החדש אני חייב להגיד שהייתי נרגש, התקנתי את המערכת (אחרי יומיים של ניסיונות מייאשים ותמיכה מקהילת פרש) ואז הייתי בשוק, הכל כל כך גדול, וגם כל כך לא ברור.
התאמות אוטומטיות כמוש הבטיחו לי ל-FireFox ותכנים נוספים לא היו, העיצוב עדין היה מסורבל וקשה להבנה, ולפתוח את המחשב מחדש וכל פעם להתבלט אם להיכנס לחלונות או ללינוקס ובסופו של דבר להיכנס ללינוקס ניראה הכי מבטיח.

אז לאחר כישלון אני חייב להגיד בכלל למה רציתי לעבור:
חיפשתי את המערכת האידאלית, המערכת שתהיה מושלמת בשבילי ובשביל הצרכים שלי.
כנראה שאין דבר שמתקרב לשלמות, אפילו FF עליו ועל המבנה שלו עבדתי חודשים רבים לא מושלם ומידי פעם נתקע או נופל.

בלינוקס בכל שלב ההתקנה אני חייב להגיד שהיו מלא בעיות, הרבה קצוות לא ברורים למישהו שלא מתעסק בתחום ומתקין פעם ראשונה, בלי להבין כלל את מה שהוא עושה ואת השלכות.
ולהסתכל על לינוקס לאחר ההתקנה היה ניראה בעיני חזרה לימי הביניים, תקופה בה מחשב היה עלול להישמע כמו בדיחה.
בכל אופן לינוקס כנראה לא תזכה אצלי כמערכת האידאלית של השנה אבל גם חלונות לא תופסת את המקום.

כעת אני נמצא בחלונות ומשתמש ב-FF כי IE כבר מזמן נהפך לבלתי נסבל.

אני יודע שמאוד התקמצנתי בטקסט, זה נקרא ככה וזה נשמע ככה, אבל תאמינו לי שיש דברים שאין טעם לספר, חיפוש קצר בפורום פרש מעלה עשרות הודעות שלי עם בעיות שונות בכל הנוגע למעבר ועד כמה הוא קשה.