יום שני, 18 באוגוסט 2008

שינויים בבלוג

הבלוג עובר שינויים נוספים, שאמורים לייעל את הנוחות, מה שנותן הזדמנות לספר עליהם ולבקר את מערכת מערכת הבלוגים של גוגל, שלא בהכרח עושה עבודה קלה יותר ליוצרי הבלוגים ולכותביהם.

שינויים בבלוג
  • ארכיון הבלוג:
    • שינוי בתצוגה של הארכיון.
    • הארכיון כעת מציג את השנים, את החודשים, ואת שמות הפוסטים של אותו חודש.
    • נוספו נקודות שמצהירות על שם פוסט חדש (דבר שנורא חסר לדעתי וצריך להיות בברירות מחדל).
  • תגובות:
    • לחיצה על התגובות בעמוד הראשי ובדפי הארכיון מעבירה לתגובות בעמוד הפוסט.
    • הוצאתי את הריבוע הכתום מצד שמאל של התגובות בעמודי הפוסט.
    • לחיצה על תאריך התגובה בעמוד הפוסט מעביר לתגובה באותו עמוד (במקום ליצור כתובת מיוחדת לדף כמו קודם).
    • לחיצה רגילה על "הוסף רשומת תגובה" פותח חלון POPUP שמאפשר הוספת תגובה ותוכן מינימאלי.
    • לחיצה לפתיחה בחלון חדש / טאב על "הוסף רשומת תגובה" פותח את העמוד כפי שהיה בעבר (שמה ניתן לעיין בפוסט בעיצוב מינימאלי).
ביצוע השינויים
אני חייב להשמיץ את Blogger במקרה הזה, כיוון שהוא לא נתן שום כלי נוח ויעיל לביצוע השינויים, ואפילו דפי המידע לא עזרו, ומצאתי את עצמי מפתח טכניקות משלי, ולא בהכרח טובות, כדי לעקוף את הבלוג האכזר שמגביל אותי באפשרויות, ולבצע את מה שאני רוצה כפי שאני רואה לנכון.

השינוי של הוספת תגובה לקח לי כמה שעות טובות בהן ניסיתי למצוא מידע וללמוד כיצד לבצע את מה שאני רוצה, מבלי להיכנס עם ראש בקיר יותר מידי, דבר שהסתבר כבלתי אפשרי.

השינוי הפשוט של הוספת נקודה ליד רשומה ברשימה גם לקח לא מעט זמן, כיוון שהבלוג טוען דפי CSS לאחר הגדרות העיצוב, בלי לידע את מנהלי הבלוגים בדבר, מה שגורם לך לא להבין מאיפה נובעת הבעיה (אני מודה שאפילו לא חשבתי שהבלוג עושה זאת).

שינויים שהייתי מצפה מ-Blogger
הייתי מצפה דבר ראשון שיעמוד בתקן שהגדיר לעצמו, זה דבר בסיסי ואני חושב שהגיע הזמן שהבלוגים יעברו ולידטור.
דבר נוסף זה לאפשר לבצע את הדברים שעשיתי כברירות מחדל, ז"א כחלק מהמערכת, ושאני לא אצטרך לגשת לעריכת HTML (מורחב) ולהתחיל עבודת נמלים, דבר שאני יודע שבעתיד יפגע בשינויים שאני אעשה ויקשה עלי את העבודה.

בנוסף להציג תיאור שאני בוחר על הפוסטים בעמוד הראשי ובארכיונים, או לפחות טקסט מקוצר יכול להיות טוב, וכך המשתמשים לא יצטרכו לגלול למטה זמן רב כדי לראות את הפוסטים השונים (דבר שבין היתר גרם לי לשנות את ארכיון הבלוג), ובנוסף לאפשר לעשות META של תיאור שונה, זה גם יכול להועיל, בעיקר לאתרים כמו גוגל וכדומה.

הדבר שהכי חשוב לשנות לפי דעתי זה ה-iframe העליון, שחורג מכל תקני ה-XHTML, וממש לא אמור להתבטא בצורה כזאת (יש דרכים יותר יעילות לעשות את מה שהם עשו שמה).

הבלוג בעתיד
אני לא רואה אותי נכון לעכשיו עוזב את השירות פה, כי אני מקווה שעם הזמן הוא ישתבח, אך אני בכל זאת אשקול לעבור במידה ויהיה משהו קריטי בעתיד (או שהם יאפשרו לייצא את ההודעות, עוד דבר נחמד שהייתי מצפה מהם).

למי שיש רעיונות, הצעות, הארות לבלוג, זה הזמן!
המשך גלישה מהנה.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני אוהב שבסוף פוסט יש קישורים ל-"פוסטים קשורים בנושא". ככה אפשר להמשיך לקרוא אם רואים משהו מעניין.

Itay Alon אמר/ה...

למרות שלדעתי זה יכול להעיק במקצת, אני אקח לצומת ליבי.
תודה על ההערה.

אנונימי אמר/ה...

ואולי גם אופציה לחיפוש על פי מילות חיפוש??

:-)