יום שני, 28 ביולי 2008

עיצוב אתרים לוקה בחסר

החלטתי ליישם הצעה ולהציג לכם אתר שהביא עיצוב חדש ומהפכני עימו, אם כי הוא שובר את כל המוסכמות, ועושה זאת בצורה כושלת במיוחד, הלא הוא נענע 10, בהתמקדות על גיימר.

ההבטחות בנוגע לשינוי
לא פעם סיפרו לנו עורכי אתר גיימר (באנגלית: Gamer) על עיצוב מהפכני שעתידי לבוא, ויחליף את העיצוב הסגול (שישתנה לכחול בדרך) שליווה את האתר זמן רב במיוחד.
ככל גולש מאמין חיכיתי גם אני לשינוי המבורך שיביא צבע לאתר גיימר ויציג לי את האתר שממנו אני אוהב להתעדכן בנוגע למשחקים בצורה חדשה שתספק לי את כל הצרכים, ובדרך גם תתמוך לשם שינוי במשתמשי Firefox שכבר צברו כמות משתמשים נכבדת במיוחד ונתח שוק נורא גבוה שמהם אף מנהל אתר ושום מפתח אתרים לא יכול להתעלם.

ריח של חידוש באוויר
לאחר המון הבטחות זה קרה, כאשר ידיעה נסערת ומרגשת סיפרה לקוראי האתר הקבועים על העיצוב המתקרב, והציגה תמונה מוקטנת, צבעונית ולא ברורה במיוחד על האתר, אבל ממנה היה ניתן לראות חידוש, שיפור, שידרוג, וכל תכונה טובה אחרת ממנה הייתה מצפה לאתר גדול שרוצה והולך לקראת שינוי.
בתמונה הקטנה שהוצגה היה ניתן לראות את הדף הראשי של המערכת, בקטן במיוחד, כאשר שלל צבעים וכותרות מוקטנות מלווה את הדף, ולא מאפשר לקוראי הידיעה לדעת את פרטי המקרה, אבל בקטן האתר נראה מאוד יפה, מושקע, וצבעוני, והייתה ההרגשה שאנחנו חיכינו לאתר כזה המון זמן.

הבטחה נוספת שנזרקה לעבר הקוראים הייתה התמיכה של האתר החדש בדפדפנים שונים, כאשר דפדפן Firefox מוכר על ידי נענע ויקבל את התמיכה לה הוא ראוי.
כאשר יחד להבטחה זאת נוסף הסיפור כי המעצב הבריטי של אתר ynet הוא זה שמעצב את האתר החדש בצורה מהפכנית, כולם נכנסו לציפיות גדולות, וחיכו לראות את העבודה של המעצב הבריטי הנודע.

הפרסום הגדול
לא חיכינו יותר מידי זמן מהידיעה המרעישה, והאתר החדש עלה לאויר, כשהוא נבלע תחת נענע 10 ששינה את מראו, ומציג לנו עיצוב באטה מזעזע ביותר, שכפי שניתן לשער כרגע ימשיך גם לגרסה הסופית (בכל זאת זה כבר באטה פתוח), ויזעזע את הגולשים כפי שלא זיעזע שום אתר אותנו מעולם.
גיימר החדש נחשף, כאשר גל של ביקורות לא איחר לבוא, וקטל את העיצוב החדש מכל כיוון אפשרי.

העיצוב המזעזע עלי אדמות
העיצוב החדש לא היה יפה כלל כמו שרבים חשבו, והתמונה הקטנה הצבעונית התגלתה למעשה כאתר גדול, בעל כותרות מכוערות במיוחד, בצבעים מזעזעים, תחת נענע 10, שעושה הכל מלבד לתמוך בדפדפן כלשהו.
כמות הבאגים הייתה נכבדת ביותר, ולא ניתן היה להתרגל בקלות לעיצוב המכוער להפליא שהמעצב הבריטי הטיל על גולשי האתר והכריח אותם לצפות בזוועה שלא ניתן לתארה.



התגובה לא מאחרת לבוא
לאחר פרסום תוסף ל-Firefox בפורום גיימר שמשומה החליט לא לעבור את השינוי (כנראה טוב שכך, אם כי הוא היה זה שבאמת היה זקוק לשידרוג), התחלתי בעבודה בהתבססות על קוד CSS שיצר קודם לכן משתמש אחר שגולש באתר.
הרעיון היה לשפר את העיצוב של האתר, ולהקל על הגולשים לגלוש בעמוד הראשי לפחות, וזאת נעשה באמצעות Stylish, תוסף לדפדפן Firefox שמאפשר עריכה של CSS בדף ובכך מאפשר למשתמשים לשנות את עיצובם של אתרים.
(התוסף באתר Firefox)

לאחר עיצוב קפדני, בהתאם לדרישה ולדברים ששונו קודם לכן, לאחר ניסונות, שמיעה של ביקורות ומידע על העדפות משתמשים, יצרתי קוד CSS עבוד התוסף שמשנה את העיצוב של אתר גיימר, לעיצוב שיותר נוח לגלישה, ובדרך מתקן באגים מסויים בעמוד הוידאו.

בעקבות פרסום רחב יותר יצרתי אף גרסה חדשה, אותה ניתן כמו הקודמת להוריד לתוכנה ולהתחיל לגלוש בנוחות באתר גיימר.

הגרסה האפורה (מומלצת)

הורדת העיצוב: עידכון העיצוב של אתר Gamer.

הגרסה הבהירה

הורדת העיצוב: #2 עידכון העיצוב של אתר Gamer.


מי שרוצה מוזמן להסתכל ב-CSS, להציע שיפורים ולערוך כרואות עיניו.
המשך גלישה מהנה.

אין תגובות: