יום שישי, 11 ביולי 2008

תקני הקידוד באינטרנט בעולם המודרני

זוכרים את המאמר שסיפרתי לכם עליו שיתפרסם ב-K קידום אתרים? הוא הגיע ביום שני (עקב שפרסמתי באותו תאריך כבר רשומה, אז חיכיתי להיום בשביל לפרסם את הבשורות).
אומנם הם השמיטו חלק גדול מהתוכן של 2 הפרקים הראשונים, אבל הם פרסמו אותו.

[המאמר - פרק המבוא שהשמיטו (החלק שאני מציג בא אחרי החלק שמוצג במאמר)]
ברגע זה לא רק שהקידוד והתקנים של ארגון W3C (ראו פרק הבא) הופכים לחשובים, אלא לבלתי נמנעים, ומי שלא יתחשב בתקנים אלו כבר עכשיו ישלם (מכיסו) על כך ביוקר.

אולי זה הזמן להכיר את תפקיד המקודד, האדם שאחראי למבנה התקין של קוד האתר ולמראה אותו רואה המשתמש.
המקודד הוא זה שמכיר את התקנים ואת שיטות הקידוד ומטרתו היא להביע את העיצוב בעזרת בנייתם של מסמכי אינטרנט ושמירה על התקנים.
בחברות גדולות התפקיד הזה בא בנפרד מהמעצבים ומהמתכנתים עצמם, ויש דרישה למקודדים המתמחים בתחום זה.

במאמר הבא אני הולך לתת מידע על W3C ולמה כדאי להכיר את הארגון, לסקור כמה מהתקנים הנפוצים, להתייחס לשיטות הקידוד העיקריות, לספר בפשטות על גליונות עיצוב מדורגים, להתייחס לקידום ולספק לכם המון חומר למחשבה, אז כדאי שתישארו בפוקוס.

[המאמר- פרק שני חלקים שהשמיטו (החלק שאני מציג בא אחרי החלק שמוצג במאמר)]
השאלה שעולה היא בעצם למה להשתמש בתקנים ש-W3C יצרו, התשובה לכך פשוטה:
  1. תאימות דפדפנים- כתיבה על פי התקנים נותנת אחידות ברמה גבוהה בתצוגת האתר בין הדפדפנים שונים, ובהרבה מקרים גם דפדפנים שלא תומכים בתקני W3C יציגו את האתר כראוי.
  2. מנועי חיפוש- כתיבה על פי התקנים גורמת לנגישות טובה יותר על ידי מנועי החיפוש, ולכן הדירוג אותו יתנו המנועים יהיה טוב יותר.
  3. בעלי מוגבלויות- הדפדפנים של בעלי המגבלויות מכירים רק את התקנים, וכאשר מעל 10% מכלל הגולשים בעולם משתמשים בדפדפנים לבעלי מוגבלויות, לא כדאי לפספס את האפשרות להתאים את עצמנו אליהם.
קיימות סטיגמות מסויימות בנוגע לאתרים הכתובים בתקנים.
סטיגמות ידועות הן: אתרים תקינים מוגבלים מבחינה גרפית, לבנות אתר על פי תקן עולה יותר והסטיגמה הידועה על כך שרוב המשתמשים בעולם גולשים ב- Internet Explorer ולכן אין צורך בתקנים.
סטיגמות אלו אינן נכונות, התקנים באים לתמוך ולשפר את היכולות הגרפיות של האתר ולא לגרוע מכן, לבנות אתר לפי תקנים הוא לא יקר יותר כיוון שלא צריך להתאימו לדפדפנים השונים לכוד, ובנוגע לכך שרוב המשתמשים באינטרנט גולשים ב- Internet Explorer זה נכון, אבל כמו שציינתי בדף הקודם הכמות של אלו שמשתמשים בדפדפנים אחרים היא לא קטנה כמו שנהוג לחשוב ואי אפשר יותר להתעלם מהם.



עכשיו, כשפרסמתי חלקים שהשמיטו ולדעתי חשובים, אפשר לתת לכם קישור למאמר:
מאמר - תקני קידוד באינטרנט בעולם המודרני

אני מקווה שתעיינו במאמר ותמצאו אותו ענייני.
המשך גלישה מהנה.

אין תגובות: