יום שני, 29 בספטמבר 2008

אין לי זמן

כולנו אומרים את זה, כולנו נגיד את זה, אבל אף אחד כמעט לא באמת מתכוון לזה.

"אין לי זמן", "אני עסוק", "לא יכול עכשיו", כל אלו משפטים שמציינים את חוסר הזמן בו אנו נתקלים מתברר לעיתים קרובות, כאשר הרבה פעמים משפטים כאלו נאמרים כאשר אנו קוראים טקסט מעניין באינטרנט, או צופים בטלוויזיה.
מדיבור עם אנשים בזמן האחרון גיליתי שרובם מתלוננים על מחסור בזמן, אבל האם זה באמת כך?
טוב, כאשר החלטתי לבדוק ולעבור איתם על סדר היום ולייעל אותו, ככה שיהיה אפשר לפנות זמן, אבל כמה שזה תמוה גיליתי שלא רק שלאנשים בימינו לא חסר להם זמן, יש להם עודף, אותו הם מבזבזים על שטויות ודבירם קטנים שאמורים להראות עד כמה הם מותשים מלא לעשות דבר.

האם זה חייב להיות כך?
ממש לא, ואני מכיר אנשים עם מחסור בזמן שוויתרו על טלוויזיה ומחשב כי הם היו צריכים את הזמן, אז אנחנו שמוצאים זמן לדברים הפשוטים האלו ברור שיכולים לוותר על תוכנית מסויימת בשביל להיפגש עם חבר (מה שיכול להתגלות כהרבה יותר כייף), או לבצע את המוטל עלינו (במקרה שלי שיעורי בית, אצל המבוגרים זה יכול להיות לקחת את הילדים לחוג).

האם זה חייב להגביל אותנו?
אני מניח שלא, כי גם אלו שוויתרו על טלוויזיה ומחשב לא וויתרו על חוף ים מידי פעם או שבירת השגרה ויציאה לטיול, כי תעסוקה זה לא אמור להיות מתכון לצער וחוסר עשייה.
ולאלו שלא השתכנעו, ועדין קוראים את הפוסט במחשבה של "איזה שטויות, באמת אין לי זמן", צריכים לחשוב שוב כמה זמן יש להם, כי אם הם מצאו מספיק ממנו לדפדף בבלוגים ובין היתר לקרוא את הפוסט הזה, ברור שלא חסר להם.

המשך גלישה מהנה, חג שמח ושנה טובה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אין דבר כזה 'אין לי זמן'.
הכל עניין של סדרי עדיפויות...

קצת מגוחך שאיש היי-טק יגיד 'אין לי זמן' כשיש אנשים שעובדים כמו מטורפים מסביב לשעון, ראה מקרה ראש ממשלת ישראל.

שנה טובה :-)