יום שני, 23 ביוני 2008

Mozilla Sunbird - האם זה הדבר החם הבא?

Sunbird Logo

Mozilla Sunbird

הורדה | דף הבית
נכון לפרסום הפוסט לא ניתן להורדה בעברית.

החלטתי לפני זמן לא רב בעקבות הקמפיין שנעשה סביב הדפדפן החדש שהושק Firefox לנסות תוכנה נוספת מבית מוזילה, לנסות את Sunbird.

מדובר בפרוייקט של לוח שנה, שהתחיל כתוסף פשוט עבור דפדפן מוזילה ועבור Thunderbird (תוכנת דואר אלקטרוני מבית מוזילה), והתרחב וקיבל את השם Lightning (עבור התוסף) ואת השם Sunbird כתוכנה שעומדת בפני עצמה.
כיום הגרסה האחרונה ששוחרה היא גרסה 0.8 (נכון ליצירת הבלוג) בתאריך ארבעה באפריל (2008).

התוכנה עצמה עקב חוסר הכרות של אנשים איתה או חוסר שימוש בה מוצאת כרגע במגוון דל של שפות, ובין השפות שכן נכללות לא נמצאת נכון לעכשיו השפה העברית.
דבר נוסף דיי עיקרי זה הדלות נכון לרגע זה של תוספים (add-ons) וערכות נושא (Themes) לתוכנה.
דבר נוסף שמציק בתוכנה זה הממשק שלה, שנורא קשה להתחבר אליו, וכאשר ביקשתי מאנשים שונים להוריד את התוכנה ולנסות אותה ולמרות שהצגתי אותה כדבר הבא, הרבה אנשים נרתעו בגלל הממשק המסורבל למתחילים.

לי אישית גם לקח זמן עד שהתחברתי לממשק, אבל אחרי התחברות ללמש וכמה ניסויים הצלחתי אפילו להוריד חבילה של חגים יהודיים (אותה ניתן להוריד דרך קבצי חגים) שהפתיעו אותי כאשר יחד עמם הופיעו גם מועדים של ישראל (כמו יום העצמאות וכדומה), וזאת למרות שיש חבילה של חגי ישראל בנפרד (שהחליטה משומה לא לעבוד לי).
אחרי שהצלחתי עם החגים הוספתי את רשימת הבגרויות השנה, עוד כמה אירועים חשובים והלכתי לפשפש ברשימה הקצרה במיוחד של התוספים האפשריים, דבר שעד מהרה התברר כמאכזב, כי גם אלו שקיימים מיועדים משומה לגרסאות יותר ישנות.

לפחות אפשר להתנחם שיש לי לוח שנה? אני מניח שגם זה לא הכי קורץ, מהסיבה הפשוטה שאני משתמש קבוע של Google Calendar, מה שכנראה בזכותו הצלחתי להסתדר עם הממשק של Sunbird, אחרת הייתי עלול להיות בנחיתות ולוותר בטרם התחלתי.
נראה שנכון לעכשיו Google Calendar שומר לעצמו היתרון עקב כך שהוא נמצא באינטרנט ונגיש לכל מחשב שמחובר לרשת, ובגלל הפשטות של השימוש בו (וגם בגלל שאם כבר משתמשים בהמון שירותי Google, כנראה ש-Google Calendar זה רק שירות נוסף שמתרגלים אליו מהר).

אבל רגע לפני שאתם מספידים את Sunbird אני חייב לעצור אותכם, למרות כל המגרעות אני חייב לציין שבתוכנה יש אפשרויות התאמה רבות ושזו תוכנה ששווה להמשיך לעקוב אחריה, ומי יודע, אולי עם הזמן תוכנות הלוח שנה האחרות הקיימות והשירותים המציעים לוח שנה יחווירו ליד Sunbird שתוביל שינוי בקרב האנשים חסרי הזמן שצריכים לארגן את עצמם.

=== גרסאות ותוספים ===

Mozilla Sunbird, Portable Edition
כמה נוח שניתן לקחת את הלוח שנה בדיסק און קיי, בעזרת הגרסה הזאת (ששוות ערך ל-0.8) תוכלו לשמור את התוכנה בדיסק און קיי, ולצפות בלוח השנה שלכם בכל מקום.
מכאן החסרונות של Sunbird הופכים להיתרונות.
הורדת הגרסה הניידת

Provider for Google Calendar 0.4
זהו תוסף שמאפשר לקבל רשומות מלוח השנה של גוגל.
מדובר בתוסף יעיל שיכול לספק לכם את הפרטים שלכם מכל מקום.
יחד עם הגרסה שהצגתי קודם ניתן להתחבר מכל מקום המחובר לרשת ולראות את לוח השנה שלכם.
קישור לתוסף

קבצי חגים
עם כל כך הרבה חגים, טוב שחברי מוזילה חשבו על כך קודם ומאפשרים לנו להוריד רשומות של החגים.
יחד עם גרסת לוח השנה הניידת כשניתן לראות מידע על רשומות פרטיות בעזרת גוגל וכעת ניתן לקחת איתך גם את המועדים והחגים, Sunbird נשמע כמו רעיון דיי מוצלח.
הורדת קבצי חגים

עד כאן, המשך גלישה נעימה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אחלה פוסט, אבל אני לא אחד שיש לו זמנים קבועים והכל..
ככה שאני לא צריך את זה..
ואם כן אני כותב לי על דף..
XD


אבל מאוד התרשמתי ממה שכתבת.. יפה מאוד

talikag2 אמר/ה...

פוסט נחמד =]

אין לי באמת צורך בתוכנה כזאת, ואפילו אם באמת יהיה לי צורך אני מעדיף משהו אונליין כמו השירות של גוגל (במיוחד כשיש לי את iGoogle בדף בית עם כל מה שאני צריך ולא צריך שם).
אבל בעיקרון התוכנה מעולה.