יום ראשון, 7 ביוני 2009

הדרך ל-Windows 7

החלטתי בעקבות המלצה להוריד ולהתנסות במערכת ההפעלה שקיבלה כל כך הרבה שבחים, ולראות מה כל כך טוב בה, ואם אתם מצפים לתשובה הרגילה של "הכל" אתם לא בכיוון, מערכת ההפעלה מביאה איתה קשיים וכאבי ראש חדשים, כך שנשאלת השאלה, האם היא באמת מוכנה לשימוש?

ההכנה להתקנה
להירשם ל-Windows 7, להוריד את מערכת ההפעלה ולהכין את המחיצות, 3 שלבים פשוטים וקלים, כאשר הדבר המסובך מבין השלושה היה התעסקות במחיצות, ובשביל להתגבר על הבעיה פניתי לחבר טוב בשם רם, שישב איתי שעות באותו היום (הוא זה ששכנע אותי להתקין בכלל את מערכת ההפעלה)" ועזר לי בכל מה שדרוש.
כדי ליצור את המחיצות הצטיידתי בתוכנה לניהול מחיצות, ובתוכנה שמאפשרת שליטה מרחוק על המחשב, וכשלשנינו יש חיבור אינטרנט מהיר, עניין של ביצועים זה לא בעיה, ועד מהרה רם כבר היה בתוך המחשב והחל בעבודת המלאכה של חילוק למחיצות.

התהליך שהיה אמור להיות קצר היה מייאש במקצת, אבל אחרי הרבה ניסיונות והשערות גילינו את הנוסחה וחילקנו את המחשב לכמה מחיצות.
חשוב להדגיש שזה יכול היה להיות יותר פשוט אם התוכנה שמחלקת את המחיצות לא הייתה יושבת על המחיצה אותנו רצינו לחלק, אבל גם אני וגם הוא רגילים לתוכנות שרצות בהפעלת המחשב, כך שלא לקחנו את הדבר בחשבון.

התקנת Windows 7
אחרי הסברים מרם הכנסתי את הדיסק והפעלתי מחדש את המחשב, תהליך ההתקנה קצת מייגע כאשר מספרים לך שההתקנה עולה מיד ולא צריך להמתין, אבל כאשר מחליטים לחכות בסבלנות מגלים שאין מה לחכות כל כל הרבה זמן, וההתקנה בסופו של דבר עולה, ומכאן הדרך קלה, כי לא רק שההתקנה עושה עבורך את העבודה הקשה, היא מתאימה לשימוש ביתי ופשוט, וכל אחד שיודע קצת אנגלית יכול להתעסק איתה.
ההתקנה עברה חלק, המחשב עשה ריסט כמה וכמה פעמים, אבל מהתוצאה הסופית הייתי מרוצה, כי הרי לי מערכת הפעלה חדשה ולא זאת שעברו כ-10 שנים מאז הופעתה בפעם הראשונה.

הבעיה הראשונה, איפה XP?
פה דיי נגמר התהליך הפשוט של יד ביד עם מייקרוסופט, והפעלה מחדש של המחשב גלתה לי שאין לי כלל אפשרות לחזור ל-XP, הגישה נחסמה לגמרי, וכל הניסיונות לשכנע את XP לפעול עלו בכישלון חרוץ.
גם ניסיון בעזרת דיסק ההתקנה של XP ליצור מצב שרק הוא עולה הביא עמו כישלון, ולאחר שהפכתי את מערכת ההפעלה XP ללא שימושית בעליל (עבר תהליך שכלל ניסיון התקנה מחדש על גבי הגדרות קיימות, כישלון בטוח אבל היה שווה את הסיכון), הרצתי שוב את דיסק ההתקנה של Windows 7, והתקנתי מחדש על גבי המחיצות הפנויות של XP והמחיצה הקודמת ששימשה אותי בעת התקנתו.

חשוב לציין שמלבד התקנה הדיסק כולל מגוון אפשרויות לתיקון מערכת ההפעלה, אם מדובר בתיקון מסך האתחול מחדש של המחשב בשביל להחזיר גישה למערכת ההפעלה, או מכל מיני אפשרויות נוספות שיכולות להציל אותכם בעת ביצוע שטויות.

בעיה נוספת, האינטרנט שלי
זו בעיה שהסיכוי שתתקלו בה יותר קטן, אבל ברגע שזה קורה אתם יכולים לעמוד על הראש, לקפוץ לנהר מים רותחים או לשבת בודדים בקרחוני אנטרקטיקה, אבל שום דבר מאלו לא יאפשר לכם עם העומד לבוא, וזה בעיית האינטרנט הלא ידועה ועוד לא מוכרת.
גם אחרי התקנה חוזרת הבעיה נשמרה, וגיליתי שיש לי בעיה עם שרת ה-DNS, ושוב רם מצא את עצמו יושב איתי במשך שעות ומנסה לעלות פתרונות, ואחרי הרבה ניסיונות שונים, משחק בהגדרות וכאב עיניים רציני, החלטנו שלמחרת אני אתקשר לבזק בינלאומי, ואבקש את עזרתם.

רם אמר לי מראש להודיע שאני משתמש בויסטה, ולכן התקשרתי למחרת בבוקר למוקד התמיכה, ואחרי שנאמר לי שבעיקרון אין תמיכה למערכת ההפעלה החדשה, הבנאדם בצד השני החליט לעזור לי כאשר אני מיידע אותו שהתהליך אמור מאוד להיות דומה לויסטה, וככה במשך חצי שעה הוא ניסה לתת רעיונות ופתרונות שונים לבעיה, ואני חייב לציין את זה לטובתו, כי הוא היה ממש סבלני ורצה לעזור.

Windows 7, חוויה
מלבד שני אלו, אני בסה"כ כן גולש באינטרנט, והוא לא איטי כמו שזה נשמע, אלא רק אתר אחד שלא מוכן לעלות אצלי, וגם זה לא ממש נורא, כי אין לי מה לחפש בו.
אז למי ששמע או לא, Windows 7 שובר את המנהג הקודם והמצוי של "מה שלא שבור לא לגעת", ומשנה לגמרי את חווית המשתמש, התפריטים שונו, צורת העבודה מול מערכת ההפעלה לא אותו הדבר, ומי שמחפש את XP במערכת ההפעלה יתייאש במהרה.

כשדיברתי עם רם הוא אמר לי שהסתגלתי מאוד מהר למערכת ההפעלה, כאשר במקום לנסות להתקרב למה שהכרתי החלטתי פשוט להמשיך עם מה שיש לי, בעיקר מחוסר ברירה, ואני לא מצטער על זה, מדובר אומנם על עבודה שונה, אבל היא מאוד נוחה.

את הפס למטה כעת מחליף פס שדומה לשילוב של מקניטוש ו-XP, כאשר פריטים מסוימים מופיעים בצידו, בעוד את החלונות מחליפים סמלי התוכנה, שעושים עבודה מצוינת, ומאגדים כמה וכמה חלונות של התוכנה תחת אותו הסמל (ניתן לשנות את זה לנוסח XP המוכר).

בעיית התאימות? לא נורא
לרגע גם אני חשבתי שהתרגלתי לגמרי, ואז התחלתי להתקין את התוכנות שאיתן אני עובד, אבל בשלב הזה מצאתי חוסר תאימות של 2 תוכנות, ואם לומר את האמת, זה לא כזה נורא, כי ברור שהן יותאמו למערכת ההפעלה בהמשך, ושרוב התוכנות שתואמות לויסטה עובדות בצורה חלקה במערכת ההפעלה Windows 7, ולא נתקלתי בבעיות רציניות.

בנוסף ניתן לבחור כיצד להפעיל תוכנות, אם זה בנוסח XP, אם זה בשיטת ויסטה, או בסטייל של Windows 7, וכך או כך, כל אחד יבחר את מה שמתאים לו.
דוגמה יפה לכך הייתה חלון המסנג'ר שנורא הפריע לי, ובחירה באפשרות של להפעיל אותו בדומה לויסטה העבירו אותו לצד הסרגל, כמו שהוא פועל בויסטה, כאשר החלונות שלו התאגדו בדומה לכל תוכנה אחרת במערכת ההפעלה, פשוט יותר נוח.

בשורה התחתונה
מי שמצפה ל-WOW ממערכת ההפעלה, יכול להתבאס, אבל מערכת ההפעלה Windows 7 היא בהחלט מערכת הפעלה מוצלחת מבחינת משתמשים, אומנם אינה מוכנה עדין לשימוש, ומי שרוצה להתקין אותה לוקח סיכון כמו שאני לקחתי, אבל אני לא מצטער שעשיתי זאת.
אני ממליץ לכל משתמשי XP וויסטה לחכות להשקה הגדולה ולעבור, כאשר המערכת תהיה מוכנה ותתאים לשימוש המוני.

המשך גלישה מהנה.